2002*.jpg./imagesArray ( [0] => ./images/2002_areena_2.jpg [1] => ./images/2002_areena_piknik.jpg [2] => ./images/2002_arena.jpg [3] => ./images/2002_kuulosuojaimet_tarpeen.jpg [4] => ./images/2002_marssibandi.jpg [5] => ./images/2002_nuorta_jengia.jpg [6] => ./images/2002_piknik_kassi.jpg [7] => ./images/2002_vaalea_tumma.jpg ) ./images/postersArray ( [0] => ./images/posters/2002.jpg ) ./images/slogansArray ( ) ./images/slogans/enArray ( ) ./images/slogans/fiArray ( ) Pori Jazz History

History of Pori Jazz. International Festival Every Year in July

Festivaalivuosi 2002

TBWAPHS Pori Jazzin mainostoimistoksi



Pori Jazz Festivals terävöittää markkinointiviestintäänsä yhdessä mainostoimisto TBWAPHS:n kanssa. "Etsimme tulevaisuuden vaikutuskeinoja", sanoo Pori Jazzin taiteellinen johtaja Jyrki Kangas.

36 vuoden kuluessa Pori Jazzista on muodostunut kaikkien tuntema käsite suomalaisessa festivaalikentässä. Ensimmäisten festivaalien pääkonsertti 1966 keräsi 600 kuulijaa. Vuonna 2001 konsertteja oli 105 ja yleisöä 130.000. Porin vahvasta asemasta suomalaisten festivaalien joukossa kertoo myös se, että kävijätutkimuksessa yli puolet vastaajista ilmoitti käyneensä Jazzeilla jo viisi kertaa tai useammin. "Pori Jazz on yhtä aikaa vakiintunut käsite ja alati kehittyvä tapahtuma", toteaa PHS:n copywriter Petri Uusitalo uudesta yhteistyökumppanista "Vähän niin kuin hyvässä jazz-biisissäkin luodaan teeman ympärille jatkuvasti uusia variaatioita. Yksi syy suosioon on varmasti se, että vieraat voivat valita itselleen mieluisan tulkinnan Pori Jazzista. Esiintyjiä on tarjolla niin jazziin vakavasti perehtyneille asiantuntijoille, kuin viihteellisemmänkin rytmimusiikin ystäville. Oma kokonaisuutensa ovat yritysasiakkaille suunnatut paketit VIP-telttoineen ja muine palveluineen. Tämä kaikki vaatii markkinointiviestinnältäkin tavallisuudesta poikkeavaa svengiä". Uusitalon lisäksi TBWAPHS:n tiimiin kuuluvat projektijohtaja Fredrik Gotthard, AD Johanna Bosted ja graafinen suunnittelija Marko Salonen.

"Meitä viehätti ennakkoluuloton työ jota PHS on tehnyt erilaisille asiakkaille paitsi perinteisen kuluttajamainonnan alueella myös esimerkiksi yhteiskunnallisissa projekteissa. Meidän tuotteessamme kun yhdistyvät harvinaisella tavalla taiteelliset ja pehmeät arvot liikemaailman koviin lainalaisuuksiin" perustelee toimistovalintaa Pori Jazzin toimitusjohtaja Hannu Hakala.

"Meihin kohdistuvat korkea arvostus ja odotukset jatkuvasta uusiutumisesta edellyttävät sitä, että myös yhteistyökumppanimme ovat omien alojensa parhaita" jatkaa Jyrki Kangas.

© Copyright Pori Jazz